skitapp

hejsan!

om ni bara visste hur många gånger jag skrivit här.. varje gång har jag blivit avbruten och när jag sedan tagit upp appen igen är all text borta.

Den 21 augusti kom vår Luna till världen.
Jag har skrivit en förlossningsberättelse 3 gånger men varje gång blivit avbrutet så jag ger upp.. i korta drag :

fick åka in för igångsättning kl08.30 på onsdagen, därför att vattnet gick på natten mellan måndag & tisdag kl 02.55.
Jag va endast öppen 4cm och fick värkstimulerande dropp kl10. Kände inte av värkarna ordentligt försen de sa pang runt 13.30 då jag tog lite lustgas. Undersökning vid 14, konstaterades då att jag fortfarande bara va öppen 4cm, samt att

hinnorna spruckit högre upp i magen så dem fick tas rätt.. typ 3 min senare kom krystvärkarna. Men enligt bm hade jag inte alls de utan jag hade "glömt hur värkarna känns" som hon så snällt sa.. så i ungefär 5 minuter låg jag och höll emot så gott jag kunde, tillslut fick adde ringa på klockan. Bm kommer in för undersökning , " ja nu ser jag visst lite hår på väg ut där ja"! tji fick hon, 15 min senare entrade Luna världen. Precis som stålmannen med armen ovanför huvudet och lite tilltryckt i pannan. . i ungefär 5 minuter (enligt adde) stannade krystvärkarna av men de löstes med nässpray :) 3896g & 51 lång ♥

alla klockslag är så som vi minns, blir spännande att se i förlossningsjournalen sen hur det var ordentligt. Denna förlossningen va 10 gånger häftigare än Lokes, hade verkligen full sinnesnärvaro hela tiden. Under Lokes förlossning var jag helt borta mellan värkarna. . Med detta kan jag även konstatera att jag inte tänker föda mer barn haha, hur fort de än ska gå ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0