Gravid v38

Här vart de tyst ja! ...

Försöker just nu ( okej sitter bredvid) få Loke att sova, han föredrar att somna i soffan & det får han! Vi har haft en kanondag med bad & fint sällskap och hunnit med en kvällspromenad med ytterligare fint sällskap.

Idag var vi hos Mvc, allting såg fint ut. 10kg blankt har jag gått upp, hjärtljuden låg på 144 och sf på 33-34. Sen har vi skrivit förlossningsbrev/önskemål. Något som va viktigt för mig denna gång är att jag inte vill ha vård av någon vän eller bekant. Denna situation känns väldigt intim och privat, och önskar att dela de med endast familj, vänner och för mig helt okänd personal. Så det kändes som ett bra beslut, sedan har vi även dokumenterat min rädsla för upprepningar utav förra graviditeten (stor blodförlust och sängliggandes i 2 dagar tills jag äntligen fick 3 påsar blod), samt lite annat smått. Denna gången känner jag mig också väldigt lugn inför förlossningen, inga speciella tankar eller förväntningar utan vi tar det i den takt det kommer.

Annars mår jag sådär, ischias utan dess like, gör förbannat jävla ont rent ut sagt. Hela benen viker sig för mig, tacka gudarna för att det inte är vinter & isgator ute!!!

Nu däcka minimannen här, så nu tänkte jag krypa ner bredvid Adde som kom hem idag ❤



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0