Ny vecka

Hello!

Ligger halvt utslagen i soffan här. Kroppen sa ifrån ordentligt igår, nästan 2,5h kunde jag klocka regelbundna sammandragningar, första 1,5 timmen gjorde de väldigt ont men efter en dusch så började de tona ner. Så jag är väl sådär lagom öm idag kan man säga.. Känns som om hon fixerat sig ordentligt nu, de känns nämligen som om hon är på väg ut, samt ilar HELA tiden, hela vägen bak till svanken haha..

Loke har vart iväg till slussarna med sin farmor, faster & hennes familj. Jag och Adde passade på att äta Donken (lite av en lyx att få välja vad man vill, Loke tål ju knappt nått så får alltid välja annat för att va snäll haha) och kolla på en bra film under tiden. Tidigt i morgon beger han sig till grannlandet för några dagars jobb igen, och förhoppningsvis så följer jag & Loke med mamma till släkten i främmestad i morgon.

Nu ska vi snart laga lite matlådor & middag här, sen ut och rasta Loke en stund till..

Vi har ju infört "icke dagsvila" här hemma, så gäller att hålla igång han så han orkar haha. Han sov 12h i natt, precis som han alltid gör när han inte sover middag, underbart för oss! Haha

Jävla skitapp... Inlägget skulle upp tidigare idag, MED bilder.. Men kan bara posta bilder som jag redan postat på instagram? Gött tråkigt...

Helg

Hejsan!

Gud sicken fruktansvärt TRÅÅKIG dag!.... Vi började dagen med en rejäl frukost, sedan lek på gården innan regnet valde att förstöra. Himla mysigt att kunna sitta samlade hela familjen i morses och äta frukost. Fast mysigast va nog att Adde & Loke som vanligt åt upp på 5 minuter och jag fick hela bordet för mig själv...Luuugn & ro! ;)

Igår gick vi även in i v35, och det är 40 dagar kvar till BF. Om en stund ska ja bege mig ner till källaren och fixa upp spjälsängen så Adde får ihop den någon gång haha.. Har beställt fina sängkläder till lillan som jag såklart vill bädda med helst NU. Väntar på en sänghimmel, kommer nog bli väldigt mysigt i lillans hörna tror jag.

Lokes rum ska de fixas lite i också, men han vägrar låta oss plocka bort hans tält, hans totalt rasade tält haha. Enveten kille... Några tavelhyllor och en om-möblering ska de till också sen blir de nog fint :)

Nu har vi satt igång projekt "inte låta Loke sova middag", vi känner att de är en dålig dag att starta detta haha. Hade vi kunnat vara utomhus och lekt mer så hade de gått bra, men hittills är han ganska pigg... Tänkte att vi strax ska baka lite, sen ett bad och så skruva säng så att han håller sig sysselsatt.

Ha de fint ❤

Preggoo

Känner mig nästan mer gravid än någonsin just nu.. En liten lista på negativa saker:

• Ständig värk i både rygg, skinka/ben, höft och fötter..

• Svullen i ansiktet, knän & fötter

• Ständigt ilande & tryck nedåt

• Trötthet from hell

• KONSTANT hungrig

Ja, de va väl typ de, kan komma på några fler men kanske inte behöver nämna allt här på bloggen haha.
Annars är allt bra. Loke mår bra & Adde mår bra så då är jag lycklig!

I morgon / inatt åker min stora älskling iväg till Norge igen. Känns trist såklart men dagarna går rätt så fort endå.

Klockan 11 i morgon ska Loke på sitt första lilla barnkalas. Hos sin bästis (haha stackars barn, dem har inget annat val än att va varandras bästisar ;) , närå dom gillar varandra! ) Ludwig som fyller 2 år ❤

Nu ska vi försöka få minimannen här hemma att sova, lite tid tillsammans innan Adde åker är ju inte dumt. Hoppas ni har det bra!

Midsommardag

God morgon!

Här har vi sovit ca 12h inatt, underbart!! Loke vägrade nämligen att sova middag igår, så han somnade redan vid 18.30.
Vi skulle åkt 2 bussar och sen promenerat en bit, men det började spöregna, åska och Loke höll på att somna i busskuren så vi prövade att ta en taxi. 200 spänn skulle de kostat hela resan inkl barnstolen, men tydligen bodde vi granne med ägaren till taxibilen så vi fick låna stolen gratis haha, tackarrrrr!

Gårdagen spenderades hos svärmor med god mat och massa bus. Idag ska vi bara göra nytta här hemma.. Tvätta och Adde ska få dammsuga och skura, för de klarar jag inte längre.. Snart åker mannen i huset igen så ja, förberedelser är det som gäller idag.

Vi gick igår in i v34 också, helt otroligt vad detta går fort. På måndag ska Loke på barnkalas, och på tisdag ska han åka till sin mormor en stund igen. Bara för hon ville låna honom lite, och de tackar jag inte nej till haha... Då tänkte jag plocka upp spjälsängen och pyssla iordning lillasysters hörna :)

Hoppas ni har en fin midsommarhelg ❤

Sjukskrivning och spänning

Hejsan!

Här hemma håller vi på att förbereda, städa och bara landa i att sambon i morgon far till Norge på jobb. ÄNTLIGEN! Jag kommer bara vara hemma 4 dagar i sträck själv, men de räcker haha, tur våra fina föräldrar bor så nära. Kommer bli spännande! Redan på tisdag ska Loke va hos sin mormor faktiskt. Jag ska nämligen på middag med 2 av mina syskon och våra 2 kusiner, ska bli jättemysigt! Vi bor i samma stad men ses som oftast när de är kalas eller på jul. Men av lite privata själ så blir de allt mer sällan tyvärr, inte varken deras eller vårt fel men en där emellan kan man väl säga haha..

På måndag är det dags för ett besök hos MVC, då ska vi prata lite sjukskrivning tänkte jag. Sist sa hon till mig att deras läkare kunde sjukskriva mig men jag ville gärna jobba lite till, men som de ser ut nu så har jag absolut jobbat klart innan denna bebis kommer.. På alla vis typ.

Nu kom sambon hem här, dags att laga matlåda & alldeles för sen middag.

Glutenfria kladdmuffins fulla av toblerone

Har just gjort de godaste muffinsarna jag ätit på länge! Glutenfria är dem också!

2 ägg
2 dl socker - vispas pösigt

1tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker
1dl kakao
2,5 dl glutenfri mjölmix (jag kör sempers finmix)
1nypa salt
Blanda alla torra ingredienser och sila dessa ner i äggsmeten.

0,5 dl matolja
50g smör/margarin
75g toblerone
Allt smälts samman och blandas med resten av smeten.

In i ugnen på 175grader i ca 12-13 minuter.

När muffinsarna svalnat ska där i en smet, sjunker dem inte ihop så får man trycka med en sked så där bildas en grop.

Ca 2dl grädde och önskad mängd toblerone smältes och sen hälls i gropen, in i frysen och äts frösna!

Receptet på själva muffinsen är ifrån annicake!

Badhus

Hellu!

Idag gjorde vi årets premiär på badhuset här i stan, supergott! Tur hade vi också, båda kidsen somna samtidigt = massor av tid att sola... Okejdå, bränna sig!! Haha

Nu har vi precis ätit middag och gottar oss med en glass efter maten. För övrigt så har jag sjukt jobbiga sammandragningar just nu, säkert haft 12 st på raken.. Blir nog sjukskrivning för mig som gäller, tyvärr! Dumma kropp som inte kan hålla ut ordentligt ett litet tag till..

Strax ska vi nog ta på oss här och gå ut igen, hoppas ni mår bra i sommarvärmen ❤

Snabbt

Hellu! Tänkte bara kika in snabbt och säga hej, och meddela att allt är bra med oss :)

I lördags va vi på bröllop hos våra vänner Zandra & Matthias, ett underbart bröllop!! Ni kan ju tänka hur blödig jag va med alla hormoner i kroppen haha.
Sen tar vi det mest lugnt och laddar inför lillasysters nedkomst.

https://cdn2.cdnme.se/3958774/6-3/pic_51ac689b9606ee078bed90af.jpg" class="image">